Vuxenseglingskurs

2023-05-25
10.1

Helgen 10-11 juni anordnar OBK jolleseglare en vuxenseglingskurs där du som vuxen får möjlighet att testa på och lära dig segla jolle. Du är välkommen oavsett om du har seglat förut eller är nybörjare. Kursen innefattar både teori och segling. Kursens fokus är att få lära sig segla, men det kommer även att finnas möjlighet att få testa hantering av följebåt, banläggning och så vidare för att kunna hjälpa till på träningsseglingar.

Datum: Lördag och söndag 10-11 juni
Tid: 10.00-18.00 (båda dagarna) Plats: Oaxensbåtklubb, Skanssundet Pris: 700 kr (500 kr för medlemmar)
Klädsel: Våtdräkt eller vatten/vindtät ställ. Extra ombyte och skor. Flytvästar finns att låna, men du kan också ta med egen. Det är ofta kallare ute på vattnet än på land, så planera klädsel utefter det. Mat: Medtag egen lunch

Anmälan sker på mail till: josefin94@gmail.com