KM RC segelbåt 2010

2010-10-13

2009  instiftades ett nytt klubbmästerskap i OBK, KM i RC segelbåt. Principen är enkel, alla som vill får deltaga med Lennarts fina RC båtar. Då det var dagen efter upptagningen var det mycket folk på klubben och en hel del insåg att det var mycket roligare att köra RC båt än att tvätta snäckor. Ett antal heat kördes och det blev mycket rafflande segling i den hårda vinden. Skala mässigt motsvarade nog vinden 30m/s.

Bild_041

Största problemet var att behålla farten genom slagen. Många kovändningar blev det. Finalen kördes slutligen mellan Micke Jakobsson, Max Frieman och Roger Viklund (eller egentligen hans lille son). Max och Micke hade en tät fight genom hela banan. Roger gick bra fram till att hans son somnade vid rodret

. Bild_056

Det blev lite oklarheter vem det var som styrde vid det aktuella tillfället. Bra kört sovande !!!!!!!!! Efter sista rundningen ledde Micke med en decimeter över Max. På kryssen upp mot mål valde Micke att gå mot bryggan medan Max låg kvar på ett långt kryssben till ”the other side”. Det visade sig vara ett vinnade koncept och Max vann till slut med 3 sekunder. Prisutdelning förättades med nationalsång och prisutdelning. I vanlig orning utsågs endast en segrare Max Frieman. Övriga blev tvåor. Max fick motta alkoholfri champagne och vandringspris. Grattis Max. Klubbmästera i RC segelbåt 2010 !!!!!!!!!!!!

Bild_050

Bild_063