Städdag 21/5 på Björnö

2011-05-17

På lördag är det den traditionsenliga städdagen på Björnö, då vi i vanliga fall brukar putsa och feja på våran härliga klubbö. I år blir det lite anorlunda då vi ju har ett bryggbygge pågående. Tanken är att bryggbygget kommar att färdigställas till den grad att bryggan kommer att kunna användas som brygga, när dagen är slut. Det kommer att gå åt en hel del folk till att skruva trall. Ta med egen skruvdragare !!! Självklart kommer vi också att städa stugorna och området. Under onsdags kvällen, 18/5, kommer vi att dra ut nya flytbryggor till ön. Orsaken är helt enkelt att vi måste se till att det finns förtöjningsmöjligheter för alla er som tänker komma och hjälpa till. Pga bryggbygget och extremt lågvatten finns det endast begränsad möjlighet till förtöjning på den fasta delen under denna dag. Som traditionen bjuder kommer klubben att stå för lunch i form av sill + potäter. Ring eller maila mig så att vi kan planera hur mycket mat som ska lagas.

Björnö Taxi är i tjänst och nås på telefonnummer 0705-270113

Vi kör igång klockan 10.00 (är du morgonpigg så går det bra att starta tidigare, vi har mycket att göra)

//Hamnfogden