Kräftköret 2024

2024-09-04

Sedan ganska många år tillbaka har vi separerat kräftskiva och klubbmästerskap i segling men namnet finns kvar. Syftet var att ge fler möjlighet att delta

I samma anda införde vi förra året på test att även jollar tävlar tillsammans med kölbåtar. Det fungerade så bra att vi har bestämt att permanenta det.

När vi seglar Kräftköret gör vi det för att det är kul att segla tillsammans och alla som har en mast och segel kan faktiskt vara med. Det finns i stort sett en klass att vinna för alla, bästa Bavaria, bästa Jeanneau o.s.v. Förra året var vi tolv deltagande båtar och vi hoppas att vi blir fler i år.

Vi tillämpar jaktstart vilket innebär att alla får en starttid då de ska passera startlinjen och tanken är att om vi har gissat rätt med vindförhållandena ska alla passera mållinjen ungefär samtidigt. Den som passerar mållinjen först blir klubbmästare och får ta med sig det fina vandringspriset hem.

Vi kör i år söndagen den 15/9 kl 15:00. Skepparmöte längst ute på bryggan kl 14:00

Anmälan i Boappa då vi måste ha koll på vad just din båt/jolle har för SRS-tal

Hälsningar Tävlingskommittén.