Sjösättning och annat

2021-04-30

Snart dags för sjösättning!

Sjösättningen den 8 maj kommer ske med hjälp av mobilkran och Roodbergvagnen. Vi hjälps alla åt under dagen med att ställa samman stöttor, allmän uppsnyggning m.m. På det sättet slipper vi en separat arbetsdag. Möjlighet till coronasäker enklare förtäring (grillning) kommer finnas. Vi återkommer kring sjösättningsordning.

Glöm inte att i god tid innan sjösättningen skicka bevis om betald försäkring till jon_granstedt@hotmail.com.

Info hemsidan 1

Tänk på att hålla rätt på småskräp. Det far lätt iväg med vinden och hamnar på fel ställen.

På grund av pandemin kommer vi inte heller i år ha något medlemsmöte under våren. I stället försöker vi informera så mycket som möjligt här på hemsidan och genom Boappa. Hör gärna av er till någon i styrelsen om ni har frågor och funderingar.

Sjösättningsrampen

Som vi informerade om på årsmötet har klubben nu fått nödvändiga tillstånd för att iordningställa rampen. På grund av villkor i beslutet får vi dock börja först i september. Vi förbereder nu för att kunna komma igång med arbetena tidig höst.

Klubbstugan

Ansökan om bygglov för klubbstugan skickades in i februari. Peter Österlund med flera har gjort ett fintfint jobb med att ta fram ritningar m.m. Tanken är att vi använder våra införskaffade paviljonger och kompletterar med en ytterligare. Vi inväntar nu myndigheternas hantering av frågan.

Info hemsidan 2

Björnö

En gran har fallit och klippt hörnet på stora huset på Björnö och ny plåt och vindskiva kommer behövas. Tyvärr är Bastuaggregatet sönderrostat och måste ersättas. Vildsvinen har bökat runt grillplatsen nere vid vattnet men de har inte orsakat lika mycket skador som tidigare år. Vi börjar med att öppna upp Björnö helgen 15-16 maj för att sedan ha en arbetsdag helgen därpå.