Sjösättning 2020-05-09

2020-05-04

DSC 3183c1

Vi som inte redan har sjösatt med Roodbrgvagnen kommer sjösätta som planerat på lördag den 9 maj med start kl. 07.00. Innan dess ska gällande försäkringsbrev vara mailat till jon_granstedt@hotmail.com. Annars måste det visas upp innan sjösättning. Sjösättningsordningen framgår av (sjösättningslista) så alla behöver inte vara på plats samtidigt. Med hänsyn till att ett antal båtar redan är sjösatta är ambitionen att vi blir klara till lunch. Så se till att vara på plats i god tid!

På grund av Corona bjuder klubben inte på någon förtäring denna gång så glöm inte termosen. Av samma skäl blir det inte heller något medlemsmöte/arbetsdag den 10 maj. Bryggplatserna har justerats sedan förra sommaren. Alla platser finns anslagna på klubbhuset så undersök vilken plats och nummer ni har innan sjösättning. Årets sjösättning är som sagt redan igång. Vagnen har servats och förstärkts under våren. Nu prioriterar klubben att få till en bra ramp. Projektering och anskaffning av material pågår. Nästa steg blir att bygga rampen, anpassa markens lutning och söka tillstånd. Allt detta kostar pengar och projekts framfart styrs av i vilken mån vi lyckas få ned kostnaderna.

Det finns anledning om att påminna om att hundar ska var kopplade. Detta gäller både inom klubbområdet och på Björnö. Förutom att vi ska skydda våra vilda djur tycker flera medlemmar att det är obehagligt med lösa hundar. Dessutom har redan ett flertal huggormar synts till inom klubbområdet.

Vi syns på lördag!