Upptagning

2018-09-28

Då var det dags för klubbens största aktivitet, båtupptagningshelgerna.

Evenemanget börjar med iordningställande av planen och medlemsmöte söndag 30/9. Mötet startar kl 10.05 och arbetena med vaggorna tar vid direkt efter mötet.

Detta är obligatoriskt för ALLA som ligger på land i vinter.

Lördag 6/10 går båtarna upp ur sjön. Nytt i år är att kranen inte flyttar sig, vilket betyder att allting kommer gå mycket fortare. Det är viktigt att du tittar i listan när du ska vara där och att du har beredskap för att det kan gå fortare än vad det står i listan. Det ställer till en hel del problem när någon inte är på plats. Tipset är att du kommer ner lite före din tid. Nytt för i år är också att parkeringen utanför området tar kort. Och, självklart, INGA bilar på hamnområdet under arbetsdag och upptagning.

För att lyfta båt i OBK måste man visa upp en gitlig försäkring för Kerstin Amelin, eller maila kerstin.amelin@hotmail.co.uk

OBK bjuder alla på lunch under upptagningen.

// Välkomna

Båtars placering