Kräftköret 2018

2018-08-04

18 Augusti

Då är det snart dags för klubbens stora evenamang Kräftköret. Det börjar med en liten kappsegling och avslutas med en stor kräftskiva.

Detta är en okomlicerad kappsegling där alla kan vara med. Båtarna startar med sitt SRS som handikapp så försten i mål är klubbmästare. Skepparmöte på bryggan 10.00, första start 12.00 och målgång ca 14.00 – 15.00, svårt att säga exakt då vinden ibland har fått för sig att inte blåsa. Givetvis anpassas banan efter aktuella vindförhållanden och tanken är max två timmars segling. Anmälningar är inte nödvändiga, jag kontaktar till alla som har segelbåt i OBK.

Kräftskivan startar vid ca 18.00 och här är alla välkomna !!!

Traditionen bjuder att det ska vara skärgårdens största lotteri. Har du priser till detta vill Carina Karlsson gärna ha dem i klubbstugan.

// Mikael Jakobsson