Trissjolle SM

2018-08-01

247A9005

Sista helgen i Juli 2018 stod OBK värd för SM i Trissjollesegling och Klassmästerskap för juniorer.

Det varmaste SMet?

16 besättningar deltog.

Innan själva SM:et hade vi en träningsdag på torsdagen och Sprinttävling på fredagen.

Sprinttävlingen vanns av Anders Olofsson och Patrik Ekberg, Mark

Lördagen, som var första dagen på SMet, bjöd på hård vind från öster och det blev byigt och vridigt från bergen. Till söndagen hade vinden vridit till Syd och gått ner till ca 4m/s. Vi seglade 4 race på lördagen och 2 på söndagen.

Resultat:

1Björn Sandberg/Maja WikmanVästerås
2Ami Knee/Sten LjungströmÖdsmål
3Bo Rogalin/Therese RosLinköpings Jolleseglarklubb/Oaxens Båtklubb
Övriga OBKare:
8Simon Evertsson/Mikael Jakobsson
10Håkan Ros/Sofie Ros
11Tobias Gustafsson/Veronica Andersson
13Oscar Svärd/Albin Wickerts
Resultatet för Klassmästerskapet för juniorer, som ingick i samma tävling, blev:
1Martin Due/Johanna DueUlricehamn
2Oscar Svärd/Albin WickertsOaxens Båtklubb
3Erik Juntorp/Emma NielsenUlricehamn

.

Stort Tack till Alla Funktionärer (ca 20st totalt) som hjälpte till!

Ni gjorde ett fantastiskt jobb med Sekretariatet, protokollförning på Startfartyget, bevaka Startlinjen och Mållinjen, Banläggning, Lunchpaket till deltagarna, köra Säkerhetsbåtarna, planeringen och förberedelserna under vintern och våren mm mm!

Efter prisutdelning, bad för vinnarna och fotografering kom en rikting kraftig regnskur som svalkade skönt!

//Håkan och Micke

247A8996