Kappsegling 2016

2016-04-23

kappsegl13 copyJag har under vintern och våren deltagit i ett ambitiöst projekt med övriga båtklubbar i vårt närområde för att öka antalet deltagare på de olika kappseglingarna i regionen. Som första åtgärd har datum anpassats till övriga kappseglingar, så att krockarna blir så få som möjligt. Det har även tagits fram en gemensam tävlingskalender där alla öppna tävlingar finns med. För att delta i dessa behövs inga förkunskaper eller anmälningar. Bara kom till skepparmötet och kör banan.

Från OBKs sida, med mig som samordnare, finns ambitionen att vi ska ut och segla lite mer i år. Jag drar detaljerna på medlemsmötet men så här långt verkar det i alla fall som vi blir minst tre båtar på Huyndai Cup, sista helgen i augusti. Blir nice med en egen OBK camp på bryggan i Nynäshamn.

// Mikael Jakobson

Kappseglingar 2016