Poker Run 2015

2015-04-28

Pokerrun2015Då är båtarna i sjön och det är dags att fundera på årets Poker Run. Vi skippar vildsvinet till förmån för medhaft kött på klubbens grillar.

Motorbåtsregatta  för alla
typer av motordrivna fritidsbåtar Lördagen den 13 juni

Oaxen Poker Run är en trevlig dag på sjön för alla motorbåtsåkare. Det är inte någon tävling,

ingen tidtagning, ALLA motordrivna båtar är välkomna! Längs en bana på ca 22nm, där flera

klubbholmar besöks, kommer spelkort delas ut . Efter målgång vinner ”bästa hand”.

10:45 Skepparmöte och nationalsång

11:00 Start med salut

11:15 Axvik

12:40 Björnö

13:50 Brunskär (här lägger vi ett lite längre stopp för den som vill basta)

15:15 Arkoholmarna

17:00 Ankomst Skansholmen

Poker Run: Vid varje stopp delas ett spelkort ut till kaptenen ombord. Det sista kortet fås vid målgång. Bästa handen vinner. Prisutdelning kl 18:00 på stora scenen.

Minimikraven för att delta i The Round Oaxen Poker Run är att din båt klarar minst 6 knop och är sjövärdig.

Ingen tidtagning. Tävlingsledningen ser inga hinder i att besättningar byter kort med varandra så länge korten hålls rimligt hemliga.

I varje hamn längs vägen finns något kul för barn!

Regattan avslutas 18:30 på OBks hamnområde där vi grillar medhavt kött.  Alla tillbehör och grill finns, ni behöver enbart ta med er kött. För att dimensionera mängden tillbehör krävs föranmälan.

Hjärtligt välkomna!

Anmälan gör här. Information Mikael Jakobsson 0705-270113

För allting som åtgår till en måltid, exklusive kött, tar vi 60 kr / person.