Medlemmarna säger i en första omröstning ’ja’ till båtlyft i egen regi

2012-10-07

Medlemsmötet 2012-10-07 handlade till stor del om en redogörelse av hur en situation med båtlyft i egen regi skulle kunna se ut, för- och nackdelar och vad det skulle kosta. Den följdes av en bra diskussion där frågetecken och skeptisism ventilerades.

Därefter skred de 33 närvarande röstberättigare + tre röster avgivna via fullmakt (av total 45 röstberättigade) till verket och röstade:

1)  först om med vilken röstmajoritet som Styrelsens mandat skulle godkännas. Alternativen var >50% men

2) sedan antingen ’Ja’ (28 röster) för att Styrelsen får begärt mandat,  eller ’Nej (8 röster).

Således kunde det konstateras att det blev 78% majoritet för förslaget att Styrelsen får begärt mandat för att gå vidare med