Novemberkåsan 2011

2011-11-28

11 personer deltog i historiens varmaste Novemberkåsa någonsin. Uppåt 10 plusgrader var skillnad mot föregående år då det var -13. Jocke hade hittat tillbaka till Björnö och kom med en hel arsenal av pistoler. Det var från moderna Sig-Sauer, till 1860 års Colt single action med svart krut.

Pistoler

Förmiddagen ägnades åt skytte i alla dess former, men med viss fokus på klubbmästerskapet i lerduveskytte som hölls efter lunch. Den kördes som eleminering, en duva, två skyttar, träff går vidare. Om båda träffar blir det om skjutning, osv. Jocke Tärnell stod slutligen som vinnare. Då han inte var medlem förörades han ett medlemskap i anrika Oaxens BK samtidigt som han fick fritt boende på ön under en helg.
svartkrut

Mörkret kom och det var dags att gå in i stugan för gemensam middag. Hasse (Merike) hade tillagat vildsvinsgryta som avnjöts av samtliga. Därefter blev det dags för storljug i storstugan. En härlig helg !!!!!

Ljug