Björnö 2011

2011-04-27

Isen har släppt och Björnö har vaknat ur sin vinterdvala. Under påskhelgen var det aktivitet på ön med bygget av nya bryggan. Kunde konstatera att för första gången, under nuvarande hamnfogdes förvaltning, hade inga vildsvin bökat sönder gräsmattan. De enda skador vintern orsakat var att sänka den första delen av fasta bryggan ner till vattenlinjen. Precis likadant som förra vintern. Detta är nu åtgärdat men behöver konstrueras om för att klara snömängderna som har varit de två sista vintrarna.

Bryggbygget rullar på och det börjar bli dags att skrota bort de sista resterna för att lägga nya bärlinor. Datum för detta är inte bestämt utan beror på hur arbetet med egna båtar fortlöper. Planen är att bryggan ska vara klar 21/5.

Aktiviteter under 2011

18/6         Pokerrun kommer att gästa Björnö under några timmar på eftermiddagen

24-26/6   Midsommar kommer att firas traditionsenligt. Alla är välkomna !!!!

13/8         Kräftköret. Som i år är en öppen tävling även för medlemmar i andra klubbar.

17/9         Höstdag, då vi lägger täcket över Björnö som sen får sova sin vintersömn.

26-27/9   Novemberkåsan, skjuta, ljuga och mysa.

// Hamnfogden