Midsommar 2010

2010-06-27

IMG_4197

Årets upplaga av midsommar på Björnö blev totalt sett en mycket varm helg. Frånsett några stänk på midsommardagen så var det strålende sol och bad som gällde. Totalt var det 16 båtar och ca 50 personer som deltog. Traditionellt  midsommar dans med dragspel inledde på förmiddagen. Gemensam lunch med mycket sång, följt av femkamp, med för året nya grenar. Golf, bollistång, sockerbitsspottning, luftgevär och freesbeeburkkastning. Joel och Catherine Jynke totalvann femkampen. Gubben och gumman, det pris som bara medlemmspar kan vinna och som är ett vandringspris, vanns av Ylva Li och Lennart Gustavsson. Barntävlingen vanns av Dimon (=Dennis & Simon). Gemensam middag med musik från Oaxens Rockklubb, som visade att de även klarar av Evert Taube. Efter middagen flyttade Rockklubben upp i storstugan och gjorde själ för namnet. Ingen kommer ihåg vad klockan var när vi slutade, men det var en vacker soluppgång. På midsommar dagen var det tipspromenad. Mycket kluriga frågor med midsommar anknytning. Eva och Tommy Jensen vann på 12/13 poäng och fick korgen, som innehöll mat för resten av sommaren. Barn tävlingen vanns av Dimon (=Dennis & Simon).

En mycket lyckad midsommar !!

// Hamnfogden

DSC_0714 DSC_0743