OBK 2020: Process för att skapa en vision med en tillhörande långsiktig plan

2010-10-12

De senaste åren i OBKs historia har starkt präglats av brandkårsinsatser i nuet, främst pga. av utvidgningen av klubben med en ny flytbrygga och allt som följt i dess spår i form av uppföljningsarbete samt lärande av hur en större klubb administreras på ideell basis. I tillägg skall nämnas de oförutsedda utgifter och arbeten som kom i samband med den sjunkna vågbrytarbryggan.

Styrelsen känner att denna typ av arbetsförfarande nu kan läggas till handlingarna – förutsatt att inte en ny situation av ’katastrofkaraktär’ uppstår. Dessutom är ekonomin rejält på fötter igen efter ett antal ansträngda år i kölvattnet på stora gjorda brygginvesteringar samt årets avgiftshöjningar.

Detta ger nödvändigt andrum för att påbörja en sedan länge lågprioriterad och nödvändig process som syftar till att utveckla OBK på ett organiserat, planerat och väl genomtänkt sätt mot en framtida vision. Tanken är att större investeringar och aktiviteter skall följa en långsiktigt uppgjord plan.

Styrelsen tar täten i denna proces, men är både starkt beroende och intresserad av att få synpunkter och kommentarer från medlemmarna. Gör din uppfattning hörd redan idag – kontakta någon från styrelsen!

Arbetet kommer att presenteras för en ingående diskussion vid Årsmötet i februari 2011.

Under rubriken ’Dokument’ i menyn, finner du ett dokument som heter ’Utdrag från protokoll för styrelsemöte #5, 2010-10-05’. Läs, begrunda och dela med dig av dina erfarenheter och synpunkter. Visionen OBK 2020 behöver dem för att bli riktigt bra!

/Styrelsen