Handlingarna för årsmötet finns nu upplagda under fliken dokument. En liten detalj, som vi lärde oss förra året, vad det gäller det digitala mötet. Oavsett vad det står för mötestid i den utskickade länken så är det följande tider som gäller i verkligheten. Incheckningen startar 13:30 och mötet startar 14:00. Med tanke på hur restriktionerna nu plockas bort och Corona epedemin kanske äntlingen klingar av blir detta kanske det sista digitala årsmötet från Vinterstudion hos Bäckströms. Vi ska med all den erfarenheter vi lärde oss förra gången och som vi har lärt oss i andra sammanhang försöka bjuda er på en timmes underhållande årsmöte. Köp popcorn och bänka er framför burken kl 13:30 den 20 februari.
Några enkla ordningsregler:
Alla mickar av när du inte ska prata
Vi har koll på vilka som räcker upp handen och betar av alla i tur och ordning
Vi röstar med tummen upp (vi har rösträknare på plats)
Det går jättebra att skriva frågor i chatten under mötet. Ingen fråga är en dum fråga.
Styrelsen har beslutat att vi inte kommer att ha ett traditionellt årsmöte på bygdegården då det inte är lämlpigt att träffas så många personer med den rådande Corona situationen. Årsmötet kommer köras digitalt via Teams. Koden för mötet presenteras i Boappa.
God fortsättning allesammans! Det börjar bli dags att summera ett händelserikt år och planera för det nya.
Årsmötet hålls den 20 februari 2022 kl. 14. Mörkö Bygdegård är bokad men Covid-utvecklingen styr om årsmötet kan hållas fysiskt.
Kallelse skickas ut i särskild ordning. Ärende som medlem önskar få behandlat på årsmötet ska skickas till styrelsen senast tre veckor innan årsmötet.
Vi har nu identifierat vad som hänt med vår Boappa. De har av misstag raderat alla våra uppgifter. Vi kommer inte kunna återställa informationen som fanns där utan få börja om från ruta ett. Vi blir kompenserade ekonomiskt för detta. För den enskilde medlemmen innebär detta att det kommer en ny inbjudan att vara med i Boappa, som du måste acceptera. Tyvärr hadde vi inget Boappa register sparat vilket innebär att många som t.ex är familjemedlemmar inte får en inbjudan per automatik. Mail eller säg till mig så fixar jag det. Det som har hänt är mycket tråkigt och vi har tittat på rimliga alternativ till denna app. Tyvärr har vi inte hittat något som fungerar lika bra så vi tycker att vi får ge det en andra chans. Det kommer inte hända igen och som sagt kompensationen är god så bit ihop och logga in er så vi kan börja kommunicera igen. // Mikael Jakobsson
Vi har förnärvarande problem med Boappa. Vi håller på att titta på hur problemen ska lösas och meddelar när en lösning finns till hands.
För mer än 10 år sedan startade dåvarande styrelse ett projekt fär att hitta ett upptagningssystem där vi kunde ta upp båtar i egen regi. Nu är vi där !!! Till helgen 9-10 oktober kommer vi ta upp alla båtar på vår nya fina ramp. Det behöver gå långsamt utan stress då detta är nytt för alla inblandade. Därför tar vi upp hälften av båtarna på lördag och andra hälften på söndag. Du hittar upptagningslistan längre ner i denna artikel. I söndags provkördes rampen och så två båtar är redan på land.
Vi träffas kl 09:00 och alla är kvar tills alla båtar i gruppen är uppe. Vi hjälper varandra och väntar med att vinterkonservera egna båten tills alla är uppe.
Det kommer finnas lättare förtäring under båda dagarna.
Du ska ha betalat fakturan för upptagningsavgiften innan lyft.
Du ska ha mailat giltligt försäkringsbesked till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. innan lyft. Det är din egen försäkring som täcker eventuella skador vid lyftet.
Egenligen skulle vi haft blåsorketser och kungen på plats för att klippa band innan vi inviger rampen. Tyvärr hade han annat för sig denna helgen så alla vi som inte har jobbat med att bygga ramp får rikta oss till dem som gjort det och säga "Tack så mycket. Bra jobbat".
![]() | [ ] | 252 kB |
![]() | [ ] | 60 kB |
Arbetena med rampen har påbörjats.
Nu drar vi igång arbetet med rampen!
I början av september drar vi igång arbetet med rampen. Ambitionen är att den ska bli färdig inom en månad så att vi kan ha upptagning helgen 9-10 oktober. Vi får dock vara ödmjuka inför att arbetet sker med ideella krafter och att komplikationer kan tillkomma under arbetets gång. Det kan därför bli aktuellt att skjuta fram upptagningen. Mer information kring detta kommer i så fall.
Först kommer en grävmaskin och därefter en mobilkran som ska lyfta plattorna på plats. För att minimera grumling kommer en slitsskärm placeras i vattnet från Y-bommen vid mastkranen till flytbryggan. Det betyder att mastkranen inte kommer att kunna användas så länge arbetena pågår. Segeljollarna behöver flyttas och tänk på att inte parkera i närheten av arbetsområdet. Plats behövs för schaktmassor och arbetsmaskiner.
Som ni har sett på Boappa finns möjlighet att utföra arbetsplikt inom ramen för projektet. Hör av er till hamnfogdarna för mer information.
Webbplatsen använder kakor (cookie). Vill du stänga av det gör du det här