Jolle Kalendern 2017

2015-03-14

Jolle-fixardag 16 maj. kl.10 – ca 15

(Material ansvariga: Håkan Ros, David Schultz, Martin Fromell). Iordningställande husvagn, flytbrygga, jollar, övrigt såsom flytvästar/våtdräkter/segel

Tränings seglingar Start maj efter jollefix. (Tobias och Simon)

Söndag kl.11.00 jolle segling med stöd av föräldrar

Onsdag kl. 18.00 seniora seglare

Pris: 600 kr/säsong + medlemsavgift eller 100 kr/gångbetalas via faktura som skickas ut av OBKs kassör i slutet av säsongen.

Intresserade att segla vid resp träningstillfälle skickar meddelande viasms-gruppen “OBK Jolle – Senior Seglare”. För att vara med på tränings seglingarna ska man kunna hantera båten väl genom att kunna segla in och ut själv. Genomgång är vid kl.11 på söndagar samt kl.18 på onsdagar. Direkt efter genomgången är det okej att segla ut. Träningen på vattnet startar ca 30 min efter genomgången. Vill du rigga efter genomgång behöver du kunna klara dig utan hjälp.

Seglarläger v.26, 2-4 juli, Fre kl.17-20, Lör och Sön kl.10-18

(Huvudansvariga:Tobias och Simon, Mat/ planering+inköp+tillagning: Fredrik Höök)

Förmöte planeras ett par veckor innan lägret för ledare, mat ansvariga Syfte: Fortsättningsläger för att kunna tränings segla på egen hand. Antal nybörjare, beroende på antal ledare (max 20 deltagare)

Pris: 900kr + medlemsavgift 300kr ungdom

Formulär för att anmäla sig till seglarskolan (först till kvarn, sista anmälan 31 maj)

Trissträff i Skanssundet 8 aug. (Simon)

Miniläger x2, (ingår om man gått seglarlägret) sön heldag (Simon/Tobias).

Chokladrace samt grillning söndag 29 aug kl.11 (ansvarig utses under säsongen)

Vinterförvaring och städdag 26 sept kl.11. (ev. tidigare beroende av grävning ramp) (Håkan Ros, David Schultz, Martin Fromell)

Övriga event

Trissträff i Mariefred 23 maj

Triss jollens dag 14 juni

Triss jolle SM 2021. Möjlighet att åka och tävla med klubbens båtar.

Tävlingar utanför OBK, info sätts upp husvagn om aktuellt

Prova-på jollesegling vuxna//föräldrar/ finns möjlighet vid intresse.

Instruktion nya ledare träningsseglingar

-Kunskap riggning båtar

-Support vid iläggning-upptag båtar

-Följebåt (lägga bana + starter)